RAV4 EV: Mongoose Pro vs. Tesla Diagnostic Cable Kit
Добавлено: 06 апр 2013, 20:27
Вначале удивились наличию такого TSB, а затем выяснилось, что они типа "не в теме" и "пишите письма" ... Тойотеalflash в https://forum.alflash.com.ua/viewtopic.php?f=18&t=750&p=6166#p6166 писал(а):...
• Интересная новость в T-SB-0043-13, в котором указывается, что "Flash reprogramming of the RAV4 EV (2012-2013) ECU can only be performed with the Tesla Powertrain Service Diagnostics program*"Интересно, что скажет на эту тему Drew Tech о возможностях Mongoose Pro для перепрограммирования этой Toyota...The RAV4EV powertrain uses two onboard self-diagnostic systems:
• OBD-II system: Some powertrain DTCs and scan data can be accessed with Toyota’s Techstream scan tool. However, most of this data, such as airbag or shift selector codes, is somewhat peripheral to the RAV4EV’s powertrain components.
• Proprietary system: Most powertrain component codes and data (i.e. related to the RAV4EV’s battery pack, charge control system, inverter, electric motor, and DC-DC converter) use a proprietary format and communication protocol, and are accessed by connecting a device called an "electric propulsion diagnostic tool" to a unique connector at the rear of the vehicle.
Вообщем при ближайшей оказии надо перепроверить, да и в мануал заглянуть не помешает поглубже, потому как там полно "непоняток".I'm assuming if Techstream states that you need different tooling for doing ECU reflashes on Rav4 EV trucks, then that is the case. Like I said before, this is the first we have heard of needing extra tooling to flash with Toyotas.
You may want to contact Toyota Tech Suport to obtain further information about this.
Одна только процедура "UPLOAD" чего только стоит. Похоже, что начинают сбываться худшие предположения о "фишках" Techstream 2.0
Но с другой стороны, можно радоваться, что таких "электричек"* будет выпущено всего лишь до 2,600 штук
И кстати, с этой моделью чуть не произошел очередной "конфуз". Заявители на её сертификацию вначале указали данные, полученные по японскому станадарту проверки экономичности JC08, а EPA и NHTSA естественно перепроверяли по своим методикам. Вот и пришлось Тойоте срочно менять все economy label